عضویت    ورود
ورود به سایت
» » جلسۀ ساختار اصلاح، فرایندها و روش انجام کار


جلسۀ ساختار اصلاح، فرایندها و روش انجام کار

 

 

جلسۀ ساختار اصلاح، فرایندها و روش انجام کار به ریاست ابراهیم قدمنان رئيس مركز برنامه ريزي، نوسازي و توسعه فناوري استانداري، مديران كل امورسیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری وامور امنیتی انتظامی، اتباع ومهاجرین خارجی و پدافند غیر عامل و اعضاي شورا در دفتر کاری ایشان برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقاي قدمنان ضمن عرض خير مقدم و تشکر از حضور به موقع مديران فرا رسیدن ایام اربعین حسینی را تسلیت عرض نمودند.
وی در ادامه  یادآور شد با عنایت به مفاد نامه مدیرکل محترم دفتر تشکیلات و بهبود روشها وزارت کشور به منظور تحقق بند 12 سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و در اجرای ماده 36 ق م خ ک و برنامه توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری موضوع نقشه راه اصلاح نظام اداری مصوبه شورای عالی اداری ابلاغی ریاست محترم جمهوری و دستورالعمل شماره 137047 مورخ 7/11/1393 اصلاح فرایندها و روش های انجام کار، این مرکز بر این باور است موضوع نوین سازی و ایجاد تحول در نظام اداری متناسب با پیشرفت های تکنولوژیکی در راستای تحقق خواسته های جامعه از سال های قبل دغدغه خاطر دولت های مختلف بوده است که علیرغم پیش بینی و اجرای تدابیر و ساز و کارهای متفاوت، متأسفانه به دلیل وجود و بروز نارسایی های جدی در رویکرد، برنامه ریزی و اجراء توفیق کامل نبوده است، لکن در این مرحله با توجه به انتخاب رویکرد سیستمی و استفاده از مدل برنامه ریزی استراتژیک و ایجاد عزم و باور در مدیریت عالی کشور، امید است عموم مدیران و کارکنان، این مهم را به درستی درک و اجراء نمایند تا به زودی شاهد تحول و نوسازی نظام اداری کشور باشیم.

با توجه به اینکه در شرایط فعلی زمینه بازنگری و تجدید ساختار مدیریتی، طراحی ساز و کارهای مناسب و مدرن برای نوسازی اداری و جاری کردن مفاهیم نوین مدیریتی با شرایط و مقتضیات بومی و ملی فراهم آمده است و با توجه به توسعه فناوری های اطلاعات و اداری با استفاده از استانداردهای ملی و قابل اتکاء در دستگاههای دولتی، بعنوان یک راهبرد اصلی در نوسازی نظام اداری انتخاب شده است.

بهره مندی از تکنیک هایی نظیر طراحی و تجزیه و تحلیل سیستم ها و روش های انجام کار، بهبود سیستم ها، فرآیندها و روش ها، همچنین استفاده مناسب و به موقع از فناوری های اداری و اطلاعات، با رویکرد مشتری مداری و شهروند محوری به منظور اصلاح و مکانیزاسیون فعالیت های نظام اداری در راستای ارتقاء شفافیت و پاسخگویی، صحت، سرعت و دقت در عملیات، ارتقاء کیفیت و مطلوبیت ارائه خدمات به مردم، فراهم آمدن امکانات نظارت و ارزیابی عملیات به منظور ایجاد افزایش کارایی، اثربخشی و بهره وری در نظام اداری اجتناب ناپذیر می نماید.

 بنابر این اصلاح و تجدید نظر مستمر در فرایندها ی روش های انجام کار با توجه به پیشرفت علوم و فن آوری امر اجتناب ناپذیر بوده ازآغاز تحول در نظام اداری و موضوع نوین سازی، توجه به سیستم ها، فرایند و روش انجام کار در سازمان ها وبهبود و اصلاح آنها امر ضروری به شمار می آید. به طوری که دستگاه های اجرایی بایستی جهت جلب رضایت خدمت گیرند گان، ارتقاء کیفیت و مطلوب ارائه خدمات ، سرعت ، صحت و دقت در عملیات ، سیستم ها  وروش مورد عمل خودرا  به طور مستمر مورد بازبینی و بازنگری قرار و در این راستا شناسایی مناسب روش ها ، رویه ،فرایند های مورد های عمل ، مستند سازی روش  ها  و رویه  های مورد عمل ، یهبود روشها ، آموزش کارشناسان ، مجریان و مدیران مسئول اصلاح سیتم ها و روش ها از گام موثر در بهبود و اصلاح فرآیندها می باشد. احصا و شناسایی فرایندها به عنوان اولین گام در جهت اصلاح فرایندها  به تشخیص فرایندها می پردازد و مستند سازی موثر فرآیندها به عنوان گام بعدی با ارائه تصویر کلی از روش های انجام کار می توتند باعث نشان دادن تعالی انجام  آن ها در بخش های  مختلف سازمان، تعیین سلسله مراتب و نحوه عملیاتی کردن آن ها شده و امکان مقایسه فرایندها را فراهم نماید و همچنین در یافتن گزینه های بهبود سازی کمک نموده ودر نتیجه منجر به افزایش کارآیی ، اثربخشی و بهره وری در نظام اداری  می گردد.

در ادامه سید مهدی حسینی نوکنده رییس گروه برنامه ریزی ،نوسازی و تحول اداری بيان داشت: كميته اصلاح ساختار، ‌فرايندها، ‌توسعه دولت الكترونيك و فناوري هاي مديريتي استانداري يكي از كميته هاي زير مجموعه كارگروه توسعه مديريت استانداري است ،‌اين كميته بر اساس شرح وظايف مندرج در دستورالعمل مي تواند كارهاي اساسي و زير بنايي در اصلاح ساختار و فرايندها انجام دهد.

ايشان در ادامه مفاد نامه مدیر کل دفتر تشکیلات و بهبود روشها  را بند به بند قرائت و به اهميت هر يك از وظايف به ويژه عملياتي نمودن دولت الكترونيك كه ازتاكيدات مقام معظم رهبري و دولت جمهوري اسلامي است، ‌موضوع اصلاح فرايندها تاكيد نمودند .  

 در خاتمه ابراهیم قدمنان  رییس مرکز در اين جلسه فعاليت اصلاح ساختار فرآیندها را زمينه اي براي ايجاد هم افزايي توانمندي ها و اجرايي شدن ايده هاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات در استان دانست و بیان کرد: با توجه به ثروت غني استان در توانمندي هاي علمي بايد بتوانيم از ظرفيت هاي دانش محور، تجربي و كاربردي موجود در بهبود شرايط جامعه و افزايش رفاه مردم استفاده كنيم.

وی  ادامه داد: هدف اين است كه از تمام نيروها، افكار و ظرفيت ها براي سهولت در زندگي مردم استفاده شود و با وجود نيرو هاي انديشمند، پرتوان و روشنفكر در استان با بهره برداي مناسب بايد مانع از دست رفتن فرصت ها شد.
ایشان افزود: در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات در استان تيم هاي قوي و كارآمد با خلاقيت ، پشتكار و پيوند ايده و عمل نيروهاي كاردان و کارشناس مي تواند اين پيشرفت را توسعه بخشد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
کلمات کلیدی :
  • نویسنده : khazai
  • بازدید : 2304
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 139

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 109
بازدید دیروز: 3
بازدید ماه:542
بازدید سال:542
بازدید کل:323479